Κώστας Τσιτώτας: Τι θα γίνει με τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ αλλά και των Στρατιωτικών Σχολών

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου επιστρέφουν στα σχολεία, το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων έχει ανακοινωθεί, αλλά ακόμα μερικοί υποψήφιοι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκονται σε «αναμμένα κάρβουνα» και συγκεκριμένα αυτοί που είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ όλης της χώρας, τις Στρατιωτικές Σχολές και όσοι είχαν επενδύσει σε μόρια μέσω του αθλητισμού κα είχαν κάνει εντατική αθλητική προετοιμασία.
Πότε θα ανοίξουν οι αθλητικές εγκαταστάσεις γι’ αυτά τα παιδιά και τι θα γίνει με τα σχολικά πρωταθλήματα;
Ο πρόεδρος του παραρτήματος ν. Λάρισας Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Κώστας Τσιτώτας μας λέει:
«Το πρώτο που πρέπει να δούμε είναι η νέα πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την πανδημία. Τα δεδομένα λοιπόν που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από τις ημερομηνίες επανέναρξης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Όπως γνωρίζετε, η επαναλειτουργία των σχολείων θα πραγματοποιηθεί σταδιακά και σε δύο φάσεις.
Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και στις 18 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Α’  και Β Λυκείου, ενώ προβλέπεται και η επέκταση του διδακτικού έτους για Γυμνάσια και Λύκεια μέχρι τις 12 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις προβλέπεται να αρχίσουν στις 15/6, να τελειώσουν στις 26/6 για τα Γενικά Λύκεια και 30/6 για τα Επαγγελματικά Λύκεια, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσουν τα ειδικά μαθήματα.
Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν και το Υφυπουργείο Αθλητισμού καλείται να λύσει μία δύσκολη εξίσωση με δύο συνιστώσες.
Από τη μία μεριά τίθεται το ερώτημα αν υπάρχει η δυνατότητα να ολοκληρωθούν τα Πανελλήνια σχολικά πρωταθλήματα και οι σχολικοί Αγώνες και από την άλλη πότε θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στα ΤΕΦΑΑ και τις Στρατιωτικές Σχολές».
*Πιστεύετε ότι θα είναι η πρώτη φορά που δεν θα έχουμε σχολικά πανελλήνια πρωταθλήματα στα οποία υπήρχε και μοριοδότηση; Κάποιοι έχουν επενδύσει μόνο στο διάβασμα, αλλά κάποιοι το έχουν συνδυάσει με τον αθλητισμό και προσπαθούν να επωφεληθούν από ευεργετικές διατάξεις. Άλλωστε αποτελεί και ισχυρό κίνητρο για άθληση γιατί δεν θα υπήρχε στις μικρές ηλικίες παραγωγή ταλέντων.
«Μέσω των πρωταθλημάτων αυτών οι αθλητές- μαθητές όπως όλοι γνωρίζουμε παίρνουν μόρια για την εισαγωγή τους στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, επομένως και για τα ΤΕΦΑΑ της χώρας. Παράλληλα κάποιες ομάδες προκρίνονται και προχωρούν και στα παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα τα οποία η χώρα μας στέλνει τις αντίστοιχες ομάδες.
Το βασικό ερώτημα όμως που τίθεται είναι τι θα γίνει με τους μαθητές- αθλητές και τα μόρια που παίρνουν από τα συγκεκριμένα σχολικά Πανελλήνια Πρωταθλήματα και τους σχολικούς αγώνες. Θα πάρουν κάποια μόρια, με ποια κριτήρια και αν όχι, δεν θα είναι άδικο σε σχέση με κάποιους άλλους μαθητές που έχουν ήδη κατοχυρώσει το δικαίωμα των μορίων σε προηγούμενες χρονιές;
Να σημειώσουμε εδώ ότι φέτος είχε προγραμματιστεί να γίνουν από τις 22 έως τις 30 Μαΐου στη Βραζιλία το παγκόσμιο πρωτάθλημα Πετοσφαίρισης, ενώ στη Σερβία από 29 Ιουνίου έως 7 Ιουλίου του 2020 το παγκόσμιο πρωτάθλημα χειροσφαίρισης.
Να αναφέρουμε ότι τα παιδιά που θα έφθαναν στην καλύτερη οκτάδα του κόσμου εξασφάλιζαν άνευ εξετάσεων την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και πολλοί μαθητές-αθλητές είχαν αφιερώσει πολλές ώρες προπόνησης για να πετύχουν τον συγκεκριμένο στόχο.
Δυστυχώς και θα πρέπει και εδώ να το επισημάνουμε ότι τα συγκεκριμένα σχολικά πρωταθλήματα και φέτος ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο όπως και τις προηγούμενες χρονιές. Ενδεχομένως αν τα σχολικά πρωταθλήματα ξεκινούσαν στην ώρα τους όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, τότε τον Μάρτιο που περίπου έγινε η διακοπή λόγω της πανδημίας να είχαμε φτάσει στην ολοκλήρωση των συγκεκριμένων πρωταθλημάτων.
Ως επιστημονική Ένωση έχουμε καταγγείλει στο παρελθόν τη μη έγκαιρη έναρξη των σχολικών πρωταθλημάτων και θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να τα τοποθετήσει και πάλι τον Οκτώβριο κάθε σχολικής χρονιάς ώστε μέχρι τον Μάρτιο τα σχολικά πρωταθλήματα να ολοκληρώνονται χωρίς ιδιαίτερη πίεση και άγχος για τη σχολική κοινότητα».
*Σχετικά με τις προπονήσεις των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ και για τις στρατιωτικές σχολές θεωρείτε ότι μπορεί να είναι επαρκείς με το κλείσιμο των αθλητικών εγκαταστάσεων εδώ και δύο μήνες; Μη ξεχνάμε ότι ειδικά για τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ κάθε χρόνος έχει σχέση με τον βαθμό ξεχωριστά… 
«Με βάση την τελευταία ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας τα Ειδικά Μαθήματα θα πραγματοποιηθούν περίπου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.
Το ζητούμενο εδώ όμως είναι ότι όπως όλοι γνωρίζουμε οι αθλητικές εγκαταστάσεις εδώ και 50 περίπου μέρες είναι κλειστές λόγω της πανδημίας. Το γεγονός αυτό απέτρεψε τους μαθητές να γυμνάζονται συστηματικά με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε προετοιμασία είχε πραγματοποιηθεί μέχρι πριν την κρίση στην ουσία να πάει χαμένη.
Δυστυχώς εάν οι πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ και τις στρατιωτικές σχολές πραγματοποιηθούν αμέσως μετά τη διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων, οι μαθητές δεν θα είναι τόσο καλά προετοιμασμένοι για τα αγωνίσματα τα οποία θα πρόκειται να διαγωνιστούν.
Δύσκολα λοιπόν οι μαθητές- αθλητές θα μπορέσουν να βρεθούν ξανά στο επίπεδο το οποίο βρίσκονταν πριν την πανδημία και δύσκολα θα ανακτήσουν το χαμένο έδαφος όσον αφορά στη φυσική τους κατάσταση για τα αγωνίσματα που πρόκειται να εξεταστούν, με δεδομένο ότι την περίοδο αυτήν προετοιμάζονται και για να δώσουν τα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Θεωρώ λοιπόν ότι θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα ώστε οι αθλητικές εγκαταστάσεις να ανοίξουν άμεσα για τους υποψήφιους μαθητές των Πανελλαδικών που έχουν δηλώσει για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α., Στρατιωτικές Σχολές και Σχολές Σωμάτων Ασφαλείας, ώστε να μπορούν να προπονηθούν επαρκώς για τα αγωνίσματα στα οποία θα εξεταστούν, φυσικά τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Υπάρχουν βέβαια και ορισμένοι μαθητές οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα συνέχισαν τις ατομικές προπονήσεις προσπαθώντας έτσι να διατηρήσουν την καλή τους φυσική κατάσταση, αλλά σίγουρα κάποιοι που ήθελαν να δώσουν κολύμβηση δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο κολυμβητήριο, ενώ και οι προπονήσεις για σφαιροβολία και άλμα εις μήκος αντιμετώπιζαν πρακτικές δυσκολίες όπως και η εκμάθηση εκκίνησης από βατήρα».
*Πόσο εύκολο είναι γι’ αυτούς που δεν έχουν άμεση σχέση με τον αθλητισμό να πάρουν έστω και κάποιους βαθμούς για τα ΤΕΦΑΑ ή να πιάσουν τα όρια για τις Στρατιωτικές Σχολές; 
«Το σίγουρο είναι ότι οι μαθητές-αθλητές έχουν ελάχιστο χρόνο να προετοιμαστούν σωστά στην προσπάθειά τους για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων και πέρα από την ελλιπή προετοιμασία τους θα έχουν να αντιμετωπίσουν και τις καιρικές συνθήκες που ιδιαίτερα στη Λάρισα χαρακτηρίζονται από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.
Κυριολεκτικά οι υποψήφιοι θα κάνουν μεγάλη προσπάθεια. Δυστυχώς αυτοί που δεν έχουν άμεση σχέση με τον αθλητισμό, δηλαδή δεν αγωνίζονται σε μια ομάδα θα είναι πιο χαμένοι από τους υπολοίπους στην προσπάθεια για τα ΤΕΦΑΑ, ενώ για τις Στρατιωτικές Σχολές τα όρια μπορεί να είναι χαμηλά (σ.σ. είναι τα ίδια ανεξαρτήτως φύλου) αλλά ο συνδυασμός ελλιπούς προπόνησης και δυσμενών καιρικών συνθηκών μπορεί να τους δημιουργήσει προβλήματα.
Αυτό που εύχομαι είναι να ανοίξουν με βάση όμως πάντα τα πρωτόκολλα υγιεινής οι αθλητικές εγκαταστάσεις για τους υποψήφιους και να πάνε όλοι προετοιμασμένοι κατάλληλα για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τις Στρατιωτικές Σχολές. Και μη ξεχνάμε ότι οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα για τους δρόμους μίας μόνο προσπάθειας και για τα άλματα και τις ρίψεις τριών προσπαθειών».
Πηγή: Ελευθερία, Σωτ. Κέλλας

Σχετικές δημοσιεύσεις