Α. Μέσω ΕΣΠΑ, έχει δοθεί ήδη σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, έχουμε ήδη καταθέσει με κατεπείγουσα διαδικασία αίτημα ΕΣΠΑ συνολικού ύψους άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά σε εξοπλισμό σχολικών μονάδων –tablets, laptops- δράσεις εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμό πανεπιστημίων, εξοπλισμό οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγαση οικονομικά ασθενών φοιτητών.
Β. Έχουμε υποβάλει επιπλέον αίτημα χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ για πρόσληψη 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την υποστήριξη σχολικών μονάδων, ύψους 46 εκατομμυρίων ευρώ.
Γ. Επίσης, έχουμε λάβει και σημαντικές δωρεές από ιδιώτες και εταιρείες για περαιτέρω και άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξοπλισμός ο οποίος ήδη κατευθύνεται στα σχολεία.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη Βουλή , κατα τη σημερινή συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Ν. Φίλη, σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Όσον αφορά στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), η υπουργός αναρωτήθηκε «γιατί όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν Κυβέρνηση επέλεξε να αφήσει το ΠΣΔ στην τύχη του και να το καταδικάσει σε σοβαρή υποχρηματοδότηση;», σε αντίθεση με τη νυν ηγεσία του υπουργείου, που «από 1 κεντρικό εξυπηρετητή (server), επέκτεινε, με τη συμβολή του ΕΔΥΤΕ και Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το ΠΣΔ σε 10, με σημαντικά αποτελέσματα στη λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών μαθημάτων.» Παράλληλα, γίνονται τα επόμενα μεγάλα βήματα για τη συγκρότηση μιας κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για το σύστημα.
Για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τόσο στην Ειδική Αγωγή όσο και στη Γενική Εκπαίδευση, η υπουργός υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το Δεκέμβριο καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2020, που περιελάμβανε το κόστος των μονίμων διορισμών στην εκπαίδευση ενώ είχε ήδη εξαγγείλει επανειλημμένως μόνιμους διορισμούς, και δεν υλοποίησε ούτε έναν. «Σε αντίθεση με τη σημερινή πραγματικότητα», όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμέως, αναπτύσσοντας την πλήρη εξέλιξη των προκηρύξεων, οπότε «η νέα σχολική χρονιά θα μας βρει με νέους εκπαιδευτικούς, στις μόνιμες θέσεις τους».
Ειδικότερα:
Για την ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων/μεταναστών, το ΥΠΑΙΘ συνεργάστηκε με την UNICEF και μεταφράστηκαν σε 11 γλώσσες που ομιλούνται σε Δομές, οι οδηγίες τόσο για την Σύγχρονη όσο και την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, καθώς και για τον τρόπο δημιουργίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) από τους γονείς.
Η υπουργός επεσήμανε ότι οι πρόσφυγες μετανάστες που είναι σε τάξεις υποδοχής έχουν πρόσβαση στη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση και στην ψηφιακή/εικονική τους τάξη, στη βάση των οδηγιών που έχουν δοθεί από το ΥΠΑΙΘ, και στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το ΥΠΑΙΘ, η κ. Κεραμέως υπενθύμισε ότι εξεδόθη ειδική εγκύκλιος για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα, δόθηκαν επεξηγήσεις μέσω τηλεδιασκέψεων και ενημερωτικών σεμιναρίων, προκειμένου τα παιδιά να συμμετέχουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και με ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Επιπλέον, δρομολογείται υποτιτλισμός και νοηματική στα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Ως προς τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων και συγκεκριμένα των e-mail των μαθητών στην εταιρεία που αφιλοκερδώς μας έχει προσφέρει πλατφόρμα για σύγχρονη τηλεκπαίδευση, η υπουργός υπογράμμισε ότι οι μαθητές που συνδέονται στην πλατφόρμα μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) δεν χρειάζεται να καταχωρίσουν το e-mail τους.
Πηγή: esos.gr