9o Γυμνάσιο Τρικάλων: Κείμενα μαθητών/τριών ως εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από τη διδασκαλία του μαθήματος της Βυζαντινής & Μεσαιωνικής Ιστορίας της β’ Γυμνασίου

9o Γυμνάσιο Τρικάλων: Κείμενα μαθητών/τριών ως εκπαιδευτικό υλικό που
προέκυψε από τη διδασκαλία του μαθήματος της Βυζαντινής & Μεσαιωνικής
Ιστορίας της β’ Γυμνασίου με θέμα: « «Να γράψετε τις απόψεις σας για
την σημασία του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας και να προβείτε σε
εκτιμήσεις από την επαφή και την συνεννόηση που είχατε με την
καθηγήτριά σας». Σχολικό Έτος 2023-24 Υπεύθυνη-διδάσκουσα καθηγήτρια:
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός (ΠΕ02), Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου
Τρικάλων.

Εισήγηση διδάσκουσας-εισαγωγή:
Κάνοντας μια ειλικρινή τοποθέτηση στους μαθητές μου για το μάθημα της
Ιστορίας στην αρχή του Σχολικού Έτους , τους εξέφρασα το «παράπονο»
και τη βεβαιότητα πως, ενδεχομένως, δεν θα θυμούνται, αργότερα στο
πέρασμα του χρόνου, στοιχειώδη δεδομένα, όπως τη διαίρεση της Ιστορίας
σε χρονικές και θεματικές περιόδους, και τους ρώτησα στη συνέχεια να
μου πουν τι νιώθουν για την Ιστορία ως μάθημα, για την διδάσκουσα
καθηγήτρια και για τις μεθόδους της. Οι προφορικές και γραπτές
απαντήσεις τους στο κεντρικό μου ζητούμενο που ήταν η αυθόρμητη
κατάθεση απόψεων, εντυπώσεων και προσδοκιών εκ μέρους τους, για το
μάθημα της Ιστορίας, και δη, της Βυζαντινής-Μεσαιωνικής της β΄
Γυμνασίου, με ικανοποίησαν και επιβεβαίωσαν την βασική μου θεωρητική
θέση: ότι σκοπός του μαθήματος είναι η ιστορικο-φιλοσοφική κατανόηση
του ζητήματος της διδασκαλίας της Ιστορίας, και όχι κατ’ αρχήν η
πρόταση μιας ειδικής διδακτικής της Ιστορίας.

Η συνέχεια στο:
https://www.calameo.com/books/0046253960aca7686bdfb

 

Αποψεις μαθητων και μαθητριων – 9ο Γυμνασιο Τρικαλων

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Σχετικές δημοσιεύσεις