Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Σε φάση εκκίνησης μπαίνουν από την Δευτέρα 4 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα από την ΕΡΓΟΣΕ συνολικού ύψους 374 εκατ. ευρώ. Μαζί σε θέση μάχης μπαίνουν και οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες που θα θέλουν να καρπωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έργα από το τρέχων πακέτο.

 

Τα έργα που θα δημοπρατηθούν αφορούν τη κατασκευή και λειτουργία της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο, την Β`φάση των έργων αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας και τις επαναδημοπρατήσεις για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Αίγιο και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα. Όλα τα έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Να θυμίσουμε ότι σε δύο προηγούμενους διαγωνισμούς που ξεκίνησαν στις αρχές του 2021 τα έργα οδεύουν προς υπογραφή. Το πρώτο με ανάδοχο την Κ/Ξ ΑΒΑΞ-ALSTOM για τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και το δεύτερο με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος.

 

Οι διαγωνισμοί ηλεκτροκίνησης

Οι διαγωνισμοί ξεκινούν από την Δευτέρα 11 του μήνα με την ηλεκτροκίνητη του τμήματος Κιάτο-Αίγιο. Ο διαγωνισμός έχει αξία 83,97 εκατ. ευρώ. Η γραμμή λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2020, όμως η απουσία ηλεκτροκίνησης δεν επιτρέπει στα ηλεκτροκίνητα τρένα να συνεχίζουν τη διαδρομή μετά το Κιάτο.

Με την εγκατάσταση και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα από το Αίγιο θα μπορούν να συνδέονται απευθείας με Αθήνα, Πειραιά και Αεροδρόμιο. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 30 μήνες και εφόσον τα έργα θα ξεκινήσουν το 2022 τότε, θα μπορούν να ολοκληρωθούν το 2025.

Στις 15 του μήνα ξεκινά ο δεύτερος διαγωνισμός που αφορά στην εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 72,8 εκατ. ευρώ.

Τα έργα έχουν διάρκεια 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση του έργου τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες που θα φτάσουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Τα έργα στο σταθμό της Αθήνας

Τα έργα β`φάσης στον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών περιλαμβάνουν την κατασκευή 3 νέων αποβαθρών και την υπόγεια σύνδεση με το σταθμό Μετρό “Σταθμός Λαρίσης”. Ο διαγωνισμός ξεκινά στις 18 του μήνα και έχει κόστος 42,1 εκατ. ευρω

Επί της ουσίας με την νέα αυτή εργολαβία, το “σιδηροδρομικό” προσώπου του σταθμού θα έχει ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως και αυτό που θα απομένει είναι τι μέλλει γενέσθαι με το κτίριο.

Στα έργα δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια αναβάθμιση του κτιρίου του σταθμού καθώς αυτό θα γίνει ως ξεχωριστό έργο, πιθανότατα από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Η διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο

Ο μεγάλος διαγωνισμός των 174,97 εκατ. ευρώ θα ξεκινήσει στις 21 του μήνα και είναι ο μεγαλύτερος από τα έξι συνολικά μεγάλα έργα που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ. Η διάρκεια των έργων έχει καθοριστεί σε 36 μήνες και στόχος είναι η νέα γραμμή να λειτουργήσει το 2026.

Συνοπτικά θα πραγματοποιηθεί κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής και κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της.

Επίσης προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης, με τηλεδιοίκηση και σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

Το τρένο με την ολοκλήρωση των έργων και την θέση σε λειτουργία θα μπορεί να ξεκινά από την Αθήνα και να φτάνει στο Ρίο σε περίπου 100 λεπτά (σε εξπρές δρομολόγιο) και θα έχει τη δυνατότητα να φτάνει τα 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα της διαδρομής.

Στο τμήμα αυτό θα λειτουργήσει και η μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χιλιομέτρων που θα είναι η 4η μεγαλύτερη στην Ελλάδα.

Τα έργα ανταγωνιστικού διαλόγου

Μέσα στον Οκτώβριο η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει και την έναρξη των διαγωνισμών μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έργα που θα συνδέσουν το εθνικό δίκτυο με την Πάτρα, τη Ραφήνα, το Λαύριο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα κατασκευαστεί η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης.

Nίκος Καραγιάννης – ypodomes.com

Σχετικές δημοσιεύσεις