Καλύτερος προγραμματισμός εργασιών

– Γράφει η Λένα Παπαντώνη

 

Μετά από μια μικρή περίοδο σχετικής…ηρεμίας σε ότι αφορά στο σκάψιμο της πόλης για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου, τις τελευταίες εβδομάδες τα συνεργεία έχουν επανέλθει δριμύτερα.

Αυτά τα έργα έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων εν εξελίξει, όπως το -εξαιρετικά σημαντικό- έργο της αλλαγής σωλήνων ύδρευσης από την ΔΕΥΑΤ, καθώς και πλήθος άλλων σε διάφορα σημεία της πόλης που αφορούν βελτιώσεις σε πεζοδρόμια κλπ. Ναι, γνωστό το μότο «η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, τα έργα μόνιμα» αλλά όλο αυτό επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα. Ακούσαμε τον Δήμαρχο κ. Παπαστεργίου να δηλώνει ότι θα θέσει αυστηρά χρονοδιαγράμματα στους εργολάβους σε ότι αφορά στον ορίζοντα αποπεράτωσης του έργου που έχει αναλάβει ο καθένας τους. Ομολογουμένως πολύ σωστή η τοποθέτησή του και ευχόμαστε όντως να την κάνει πράξη και να μη μείνει απλώς ως δημόσια προειδοποίηση άνευ ουσιαστικού αποτελέσματος.

Υποθέτουμε όμως πως αυτή έχει να κάνει αποκλειστικά με τα έργα που αφορούν στο κομμάτι του Δήμου, καθώς, εξ όσων γνωρίζουμε, ουδεμία παρέμβαση δύναται να κάνει στις εργολαβίες του φυσικού αερίου. Και εδώ είναι το πρόβλημα. Διότι καλό, χρυσό και άγιο το αέριο αλλά τα προβλήματα που δημιουργεί η επέκτασή του είναι άφθονα. Η πόλη μοιάζει βομβαρδισμένη καθώς η αποκατάσταση του οδοστρώματος γίνεται με τον γνωστό Ελληνικό τρόπο που κάνει πλούσια τα συνεργεία που ασχολούνται με αλλαγές σε αμορτισέρ και ζαντολάστιχα. Η λύση δε της εκ νέου ασφαλτόστρωσης δεν μπορεί καν να θεωρηθεί οριστική καθώς έχουν υπάρξει περιπτώσεις, στο κέντρο της πόλης, όπου ελάχιστες ημέρες μετά το στρώσιμο νέου ασφαλτοτάπητα τα συνεργεία του φυσικού αερίου…στρώθηκαν στη δουλειά και δημιούργησαν καινούργια μπαλώματα για να συνδέσουν οικοδομές που δεν είχαν συνδεθεί μέχρι τότε. Μιλάμε για τραγέλαφο!

 

 

Και όλα αυτά γιατί; Επειδή η επέκταση δεν γίνεται -όπως κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε δηλαδή- με έναν κεντρικό σχεδιασμό, όπου κάθε δρόμος της πόλης σκάβεται και στρώνεται μια και καλή με σωλήνες, σε κάθε οίκημα αυτών δημιουργούνται προεκτάσεις/προεγκαταστάσεις και εναπόκειται στον κάθε ενδιαφερόμενο να προχωρήσει ή όχι την σύνδεσή του. Η επέκταση γίνεται με βάση της αιτήσεις που γίνονται και προχωρά όταν συγκεντρωθεί ένας ικανός αριθμός. Συγχωρήστε μας αλλά αυτό μπορεί να είναι επιχειρηματικά αποδεκτό αλλά δεν μπορεί να είναι αποδεκτό όταν συνεχώς δημιουργεί προβλήματα σε όλη την πόλη! Προσωπικά ως πολίτης θέλω να κυκλοφορώ με το αυτοκίνητό μου δίχως να κινδυνεύσω να το σπάσω, με το ποδήλατό μου δίχως να διακινδυνεύω τη σωματική μου ακεραιότητα.

Πρέπει να μπει ένα οριστικό και αμετάκλητο χρονοδιάγραμμα πέραν του οποίου όποιος δεν συνδέθηκε…με γειά του και χαρά του! Ο Δήμος δε -ή και η Περιφέρεια όπου πιθανόν εμπλέκεται- να καλέσει κάθε ενδιαφερόμενο για το υπόγειο κομμάτι των δρόμων – εταιρείες τηλεφωνίας, ενέργειας, ύδρευσης- να ολοκληρώσει κάθε πιθανή υποδομή και εν συνεχεία να προγραμματιστεί μια οριστική αποκατάσταση του οδικού δικτύου της πόλης. Να το θέσουμε και αλλιώς Δήμαρχε.

Γνωρίζουμε πως στα πολλά θετικά που άκουσες όλες αυτές τις ημέρες που η πόλη μας «βούλιαζε» από τουρίστες το μόνο -ή έστω το βασικό- παράπονό τους ήταν ακριβώς η κακή ποιότητα του οδικού μας δικτύου.

Σχετικές δημοσιεύσεις