Η Ειλείθυια – Γράφει ο Χρήστος Αντ. Λάππας, πρ. Δήμαρχος Τρικκαίων

(Υπάρχει ελευθερία, χωρίς δικαιοσύνη και ευθύνη;)

 

Μάλλον θα πρέπει να καταφύγουμε στην Ειλείθυια (αρχαία θεά του τοκετού) μήπως βοηθήσει στον πολυπόθητο τοκετό της ανοσίας της αγέλης, μια και ο χορός των ανεμβολίαστων καλά κρατεί. Πριν από ένα χρόνο, η προσμονή και η ελπίδα όλων μας ήταν πόσο γρήγορα θα έρθει το εμβόλιο, για να μας απαλλάξει από την μπότα του κορονοϊού -το μεγαλύτερο επίτευγμα στο χώρο της Ιατρικής- όπως έγινε και στο παρελθόν με άλλες πανδημίες. Κι όταν ήρθε το εμβόλιο, βρήκε μπροστά του τους αρνητές (ανορθολογιστές, συνωμοσιολόγοι, θρησκόληπτοι κ.λπ. όλων των χωρών ενωθείτε!!!) για να μην εφαρμοσθεί ο εμβολιασμός.

Και τι κάνει το πολιτικό μας σύστημα, και πρωτίστως η Κυβέρνηση, τι κάνει για να εφαρμόσει την εκ του Συντάγματος απορρέουσα υποχρέωσή της, για την προστασία της Δημόσιας Υγείας; (άρθρο 21 παρ.3: το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών).

Η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, δέσμιοι των ιδεοληψιών της και του laisser faire της αγοράς (αφήστε τα ελεύθερα), έχουν μεταθέσει τη λύση του προβλήματος στην ατομική ευθύνη των πολιτών. Καθόλου τυχαία, ο Πρωθυπουργός, επικαλέσθηκε το άρθρο 25 του Συντάγματος, παρ.4:το κράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους (ναι από Όλους) τους πολίτες,(και από τον Πρωθυπουργό) την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και Εθνικής αλληλεγγύης. Ως σύγχρονοι Πόντιοι Πιλάτοι, προσφέρουν σπονδές (150 € στους νέους, bonus σε γιατρούς και φαρμακοποιούς κ.λπ. αθάνατο πελατειακό κράτος ποτέ δεν πεθαίνει-μυρίζει κι εκλογές;) στην ελευθερία της προσωπικής επιλογής.

Αλλά υπάρχει ελευθερία, χωρίς δικαιοσύνη και ευθύνη; Πόσο ελεύθερος είσαι, και πόσο δίκαιο είναι, να συμβάλλεις (επειδή δεν εμβολιάζεσαι) στην εξάπλωση του κορονοϊού και των συνεπειών από την μόλυνση-ακόμα και τον θάνατο-κάποιων συμπολιτών μας;

Ήδη έγκυροι νομικοί επικαλούνται το άρθρο 302 του ποινικού κώδικα (θάνατο από αμέλεια) και την επέμβαση του Εισαγγελέα, για ενεμβολίαστους εργαζόμενους σε οίκο ευγηρίας, που μετέδωσαν σε τρόφιμους τον κορονοϊό.

Στο Σύνταγμά μας περιγράφεται σαφώς (άρθρο 25 παρ.3) ότι τα ατομικά δικαιώματα ασκούνται με ελευθερία και δικαιοσύνη, γιατί ελευθερία χωρίς δικαιοσύνη, είναι ζούγκλα, είναι το μεγάλο ψάρι να τρώει το μικρό, είναι νεοφιλελευθερισμός και οι καταστρεπτικές ανισότητες που προκάλεσε η απελευθέρωση του κεφαλαίου, είναι το αμυντικό ατομικό πρότυπο, σώζων εαυτόν σωθήτω! Δεν ξέρω πόσο ελεύθερος είσαι να σωθείς μόνος σου!

Και καλά ο κεντρώος (sic) Μητσοτάκης, η ελευθερία της αγοράς, είναι στο αίμα του, ο Τσίπρας πως προσχώρησε στην ελευθερία της προσωπικής επιλογής; Πως αρνείται την συλλογικότητα της κρατικής παρέμβασης απέναντι στον ατομισμό;

Κατανοώ ότι η εποχή μας κυριαρχείται από το ατομικό γίγνεσθαι, σε βάρος των κοινωνικών συλλογικοτήτων, ότι στο κυρίαρχο καταναλωτικό πρότυπο, κυριαρχεί η ατομική πρόσληψη του εξωτερικού κόσμου, που έχει περιθωριοποιήσει ,νοηματικά και ιδεολογικά εργαλεία, αλλά τίποτα δεν θα αλλάξει, χωρίς την συλλογικότητα της πολιτικής, χωρίς τη συμμετοχή της κοινωνίας.

Όταν η πολιτική αρνείται τις υποχρεώσεις της (ο υποχρεωτικός εμβολιασμός για τους πάνω από 40 ετών τουλάχιστον, όπως στην υποχρεωτική εκπαίδευση και τη στράτευση…) και περιμένει να δοξαστεί κρυπτόμενη πίσω από την Επιστημονική Επιτροπή, θα εξακολουθεί να βλέπει τα κύματα του κορονοϊού να έρχονται, όπως ο άνθρωπος που έβλεπε τα τραίνα να περνούν, σε μια πολύ όμορφη κινηματογραφική ταινία.

Είναι κι ο Καβάφης, με τούς Τρώες, που καραδοκεί.

Τρώες

Είν´ οι προσπάθειές μας, των συφορισμένων

είν´ οι προσπάθειές μας σαν των Τρώων

κομμάτι κατορθώνουμε κομμάτι

παίρνουμε επάνω μας κι ελπίζουμε

νάχουμε θάρρος και καλές ελπίδες

Θα εξακολουθεί η πολιτική να ζει το μαρτύριό της, την αυτοκατάργησή της!!!

 

 

Πρώτη δημοσίευση ΔΙΑΛΟΓΟΣ 26/7/2021

Σάμος 25/7/2021.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις