Το 5ο Γυμνάσιο προσεγγίζει τους Τρικαλινούς δημιουργούς

Μια ξεχωριστή δράση διοργανώθηκε από το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων και παρουσιάστηκε στο Μουσείο Τσιτσάνη. Αρχικός στόχος της δράσης ήταν αφενός  να απομακρύνει τους μαθητές/τριες από το μπλε φως των οθονών αφετέρου να τους μυήσει στον κόσμο της οργανωμένης  βιβλιοθήκης και να τους ανοίξει τον δρόμο της φιλαναγνωσίας.

Οι μαθητές/τριεςμε τη συνοδεία των εκπαιδευτικών του 5ου Γυμνασίου επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη. Αφού ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης, άρχισαν το ερευνητικό τους έργο. Επιθυμία τους ήταν να βρουν πληροφορίες για τους Τρικαλινούς δημιουργούς που σχετίζονται με την μουσική.  Έψαξαν για τη ζωή τους, τη διαδρομή τους, τις επιρροές τους και έκαναν εργασίες για να παρουσιάσουν το έργο τους.

Φυσικά η δράση διανθίστηκε με τις μουσικές επιλογές που έκαναν οι μαθητές/τριες από χιλιοτραγουδισμένες επιτυχίες των Τσιτσάνη, Βίρβου, Καλδάρα, Σαμολαδά, Κολοκοτρώνη. Όλοι συμφωνήσαν ότι ο πιο κατάλληλος χώρος για να παρουσιαστεί αυτή η πολυδιάστατη εργασία ήταν το Μουσείο Τσιτσάνη.

Οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το Μουσείο Τσιτσάνηκαι για να εμπλουτίσουν και να συμπληρώσουν  τη συλλογή πληροφοριών τους για τους καλλιτέχνες πήραν συνέντευξη από τον κ. Καραγιώργο, Διευθυντή του Μουσείου. Ο κ. Καραγιώργος απάντησε  σε πολλά ερωτήματα των παιδιών, έλυσε τις απορίες τους και τόνισε την αξία του να έχεις στόχους και να εργάζεσαι σκληρά και με αυταπάρνηση για να τους πετύχεις.

Ακολούθησε η  παρουσίαση των εργασιών με τη χρήση νέων τεχνολογιών ενώ η χορωδία συνόδευε μουσικά την κάθε παρουσίαση ερμηνεύοντας τραγούδια των τρικαλινών δημιουργών. Η δράση αυτή ενθουσίασε τους μαθητές/τριες και τους βοήθησε να αποκομίσουν ποικίλα οφέλη όπως:

Τα παιδιά μαθαίνοντας και μοιράζοντας πληροφορίες για διάσημους ανθρώπους από την περιοχή μας  ανέπτυξαν  μια βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση για την τοπική  κουλτούρα και ιστορία.

Η διαδικασία της έρευνας για την συλλογή πληροφοριών και η παρουσίαση τους ενώπιον της τάξης τους βοήθησε  στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η οργάνωση πληροφοριών και η δημόσια ομιλία.

Ανακαλύπτοντας τους δημιουργούς και τα έργα τους, οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να αξιολογήσουν και να εκτιμήσουν τις τέχνες και ίσως να εμπνευστούν και να ασχοληθούν περαιτέρω με τέτοιου είδους δραστηριότητες.

Κατανοώντας και αναδεικνύοντας τα επιτεύγματα των ανθρώπων από την πόλη μας, οι μαθητές/τριες  αναπτύσσουν μια αίσθηση περηφάνιας για τον τόπο καταγωγής τους και μαθαίνουν τοπική ιστορία.

Μέσα από την εξερεύνηση προωθήθηκε η διαπολιτισμική κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Συγχαίρουμε  όλους τους μαθητές/τριες που εργάστηκαν με ζήλο, με μεγάλη προσοχή  και επιμέλεια και ανέδειξαν σημαντικές πτυχές της τοπικής μας ιστορίας και έριξαν   το φως στην πλούσια καλλιτεχνική κληρονομιά της περιοχής μας με έναν ξεχωριστό και πρωτότυπο τρόπο.

Τα κείμενα επιμελήθηκαν οι μαθητές/τριες: Ταμπάκου Μαρία, Τσέτσιλα Αργυρώ, Τσιμπούκη Ελένη, Τσιάρα Ραφαηλία, Τσιγάρας Σεραφείμ. Τη συνέντευξη φρόντισαν  οι μαθήτριες: Τσιαγκλή Γεωργία, Τσιμήτα Θάλεια, Τέγου Κατερίνα, Φιλίππου Σταματία, Χαμπέρη Μαριλένα. Την χορωδία αποτελούσαν οι μαθήτριες:ΤσιρογιάννηΕλπίδα, Σουλιώτη Ελίνα, Γούλα Βάσια, Φιλίππου Σταματία, Χαμπέρη Μαριλένα, Λύπα Δήμητρα, Τσιμήτα Θάλεια.

Μπράβο σας, συνεχίστε να εξερευνάτε, να μαθαίνετε και να μοιράζεστε τις γνώσεις σας, καθώς κάθε ένας από εσάς έχει τη δυνατότητα να εμπνεύσει και να ενθαρρύνει τους γύρω του. Ανυπομονούμε να δούμε τις επόμενες δημιουργίες σας.

Ευχαριστούμε  πολύ όλους τους ανθρώπους του Κέντρου Έρευνας – Μουσείο Τσιτσάνη που βοήθησαν να πραγματοποιηθεί αυτή η εκδήλωση και ιδιαίτερα τον κ. Καραγιώργο για τη θερμή υποδοχή, ξενάγηση και ενημέρωση.

Τέλος ευχαριστούμεκαι συγχαίρουμε επίσης τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που ενέπνευσαν και καθοδήγησαν τα παιδιά:κ. Νικόλαο Μάντζιο, ο οποίος οργάνωσε και συντόνισε αυτή τη δράση, την κ. Ευγενία  Καραγκούνη, η οποία επιμελήθηκε το μουσικό κομμάτι και τις κ. Αικατερίνη Γιαννοπούλου και Ευδοξία Παπαντωνίου οι οποίες  επόπτευσαν το φιλολογικό μέρος της δράσης.

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις