Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εκδήλωση για τη Μουσική Παιδεία

Χθες το πρωί από την Λέσχη Προβληματισμού

 

Την ανάπτυξη προβληματισμού για το πώς η Μουσική Παιδεία διαμορφώνει ευτυχισμένα παιδιά και στην συνέχεια στέρεες και ευτυχισμένες οικογένειες, καθώς και μια ποιότητα ζωής η οποία μέσα από την υπέρβαση των δυσκολιών της καθημερινότητας οδηγεί σε δημιουργικές διαδρομές για την επίτευξη υψηλών στόχων σε προσωπικό, οικογενειακό και ευρύτερα κοινωνικό επίπεδο είχε ως θέμα η πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα της Τρικαλινής Λέσχης Προβληματισμού που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής στο Μουσείο Τσιτσάνη.

Τρεις εξαίρετοι ομιλητές ανέπτυξαν το θέμα όπως ο Βιολιστής και π. Εξάρχων Κρατικής Ορχήστρας Αθήνων κ. Δημήτρης Σέμσης που τόνισε χαρακτηριστικά «Μάθετε τα παιδιά σας μουσική. Θα μάθουν να πειθαρχούν, να συγκεντρώνονται, να συνεργάζονται με άλλους και να ακούνε και αυτά κάποια στιγμή θα κάνουν τη ζωή τους πιο ευχάριστη, πιο όμορφη, πιο χρήσιμη».

Μιλώντας μέσω της πλατφόρμας zoom ο κ. Θανάσης Δρίτσας, Καρδιολόγος, Αναπληρωτής Διευθυντής, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, Συνθέτης και Συγγραφέας, Διακεκριμένο Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Μουσικής και Ιατρικής, ανέφερε: «Όταν μιλάμε για ποιότητα ζωής θα πρέπει να σκεφτούμε πως μπορεί κάποιος να μετρήσει την ποιότητα ζωής του, διότι διαφορετικά μιλάμε με υποθέσεις και υποκειμενικές αντιλήψεις. Υπάρχουν επιστημονικά εργαλεία, σταθμισμένα διεθνώς ειδικά ερωτηματολόγια, που εκτιμούν την ποιότητα ζωής σήμερα. Στην εκτίμηση της ποιότητας ζωής περιλαμβάνονται παράγοντες όπως η καλή σωματική υγεία, η φυσική δραστηριότητα, η ψυχική υγεία, η αισιόδοξη στάση ζωής, η κοινωνικότητα, η μοναξιά, η συντροφικότητα, η οικονομική κατάσταση.

Όσον αφορά την μουσική, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις, δείχνουν ότι η μουσική ως ακρόαση αλλά κυρίως η δημιουργική εμπλοκή με την μουσική από τα πρώτα χρόνια της ζωής, το να μάθει κάποιος ένα όργανο, το να τραγουδά, να μετέχει σε χορωδίες και σε μουσικές ομάδες παίζοντας μουσική βελτιώνει την ποιότητα ζωής του, η ενασχόληση με την μουσική βελτιώνει την συγκέντρωση, την μνήμη, την θετική διάθεση στη ζωή και την εργασία, βελτιώνει την κοινωνικότητα, καθιστά τον άνθρωπο δημιουργικό και απελευθερώνει «θεραπευτικά» το αρνητικό συναίσθημα. Η μουσική βελτιώνει την ποιότητα της ζωής μας ενώ παράλληλα συνιστά θεραπευτικό εργαλείο για την βελτίωση της υγείας μας. Ότι καλό κάνει η φυσική άσκηση στο σώμα κάνει ακριβώς και η μουσική στην λειτουργία του εγκεφάλου μας. Ο ιδανικός συνδυασμός για την βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας είναι ο εξής: Μουσική για τον Νου και Φυσική Άσκηση για το Σώμα. Τις απόψεις των αρχαίων ελλήνων στοχαστών πάνω στο ζήτημα αυτό επιβεβαιώνει-ακριβώς-η σύγχρονη νευροεπιστήμη».

Τέλος, από τον Διδάκτορα Πανεπιστημίου Βιέννης και Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Τρικάλων κ. Αγαθοκλή Αζέλη παρουσιάστηκε το θέμα μέσω της πολύχρονης εμπειρίας του στην εκπαίδευση σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η συμμετοχή των μαθητών στις δημόσιες συναυλίες αποτελεί την ύψιστη πρόβα για τον δημόσιο βίο τους, καθώς απέναντί τους έχουν άτεγκτους κριτές, ένα κοινό που πρέπει να το κατευνάσουν και να το κερδίσουν, αφού πρώτα πειθαρχήσουν απαρέγκλιτα στις αρχές του μουσικού συνόλου και στις οδηγίες του μαέστρου. Όταν μάλιστα συμμετέχουν και καθηγητές στο σύνολο, τότε ολοκληρώνεται η εικόνα του μουσικού συνόλου ως κοινωνίας ανθρώπων με ποικίλου επιπέδου ηλικίες και δεξιότητες, τις οποίες αλληλέγγυα μοιράζονται υπηρετώντας τον κοινό στόχο. Σε μια άναρχη, απείθαρχη, δίχως όρους ανταγωνιστική, ατομικιστική και σε μεγάλο βαθμό ακαλαίσθητη και δυσαρμονική κοινωνία σαν την ελληνική, το Μουσικό Σχολείο οφείλει να αποτελεί σημείο αναφοράς και πρότυπο, Θερμοπύλες μιας καταρρέουσας κοινωνίας των πολιτών».

Ακολούθησε γόνιμος διάλογος με το κοινό.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις