Μαθηματικές Βιωματικές Δράσεις-Αποδράσεις των Μαθητών του Γυμνασίου Μουζακίου

Με την ευκαιρία του παγκόσμιου εορτασμού του αριθμού π και όχι μόνο, έγιναν στο Γυμνάσιο Μουζακίου, με τη συνδρομή και παρακίνηση του Διευθυντή κου Κων/νου Καρύδα, βιωματικές δράσεις και αποδράσεις των μαθητών του Γυμνασίου με υπεύθυνο καθηγητή,τον Μαθηματικό και Υποδιευθυντή του σχολείου κ. Κων/νο Βαγενά.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Πρώτα απ’ όλα, λίγα λόγια για τον αριθμό π. Το π γιορτάζεται παγκοσμίως στις 14 Μαρτίου, γιατί είναι περίπου 3,14, δηλαδή τον 3ο μήνα του έτους στις 14. Ενώ είναι αριθμός και μάλιστα υπερβατικός, μνημονεύεται ως γράμμα, γιατί έχει άπειρα δεκαδικά ψηφία.

Το π το γιόρτασαν όλοι οι μαθητές του Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Εικαστικών του σχολείου κου Μουτουσίδη, συμμετέχοντας σε διαγωνισμό αφίσας σχετικά με το π. Αφού ψήφισαν όλοι οι μαθητές και καθηγητές του σχολείου,  βραβεύτηκε η αφίσα της μαθήτριας Πάπαρη Ευαγγελίας ως η καλύτερη.

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση του κου Βαγενά και τη συνδρομή του Μαθηματικού των τμημάτων ένταξης του σχολείου κου Σταύρου Χρονόπουλου, γνώρισαν βιωματικά πώς ο Αρχιμήδης (3οςαιώνας π. Χ.) ανακάλυψε το π. Επίσης, γνώρισαν το πείραμα με τις βελόνες του  Buffon. Δηλαδή, κατάλαβαν πώς πετώντας οδοντογλυφίδες με τυχαίο τρόπο σε ένα χαρτί που είναι χωρισμένο με παράλληλες ευθείες και διαιρώντας τον αριθμό των οδοντογλυφίδων που ρίχνουν με τον αριθμό των οδοντογλυφίδων που  τέμνουν τις γραμμές, προκύπτει προσεγγιστικά το π. Επίσης, έμαθαν ότι ακόμη και σήμερα συνεχίζεται η αναζήτηση δεκαδικών ψηφίων, με τη βοήθεια των υπολογιστών.

Μια άλλη δράση που έκαναν οι μαθητές της Γ Γυμνασίου υπό την καθοδήγηση του κου  Βαγενά είναι ότι υπολόγισαν το ύψος του ιστού της σημαίας του σχολείου, σε προσομοίωση με το πώςυπολόγισε ο Θαλής ο Μιλήσιος (7ος αιώνας π.Χ.)το ύψος των πυραμίδων του Χέοπα.

Μια άλλη απόδραση έγινε από τους μαθητές της Γ Γυμνασίου στο μάθημα των Μαθηματικών, όπουυπό την καθοδήγηση του κου Βαγενάέκαναν διαθεματικές  εργασίες για πρώτη φορά και πρωτοποριακά σε όλη την Ελλάδα αντί για το διαγώνισμα του Β τετραμήνου,  σύμφωνα με το νόμο 4823/21. Στα πλαίσια αυτής της δράσης παρουσιάστηκαν εξαιρετικές εργασίες, αλλά οι 4 καλύτερεςέγιναν από τους μαθητές/τριες Βόμπρα Μαργαρίτα, Ντίκα Αθανασία, Τόλου Γεωργία και Ιωάννα,Τσιλίγγου Στεφανία και Μαγκούτη Αναστάσιο. Αυτές συμμετέχουν στο 4ο Πανελλήνιο Μαθηματικό Φεστιβάλ στις 17-18 Απριλίου 2024 από το ΕΚΕΤΕ (Ελληνικό Κέντρο Τεχνολογίας) και μπορείτε να τις δείτε διαδυκτιακά.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις