Η γέφυρα των Στεφανοσαίων ως έργο τέχνης

Η κατασκευή του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και συγκεκριμένα της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλος-Καλαμπάκα που ολοκληρώθηκε το 1886 αποτέλεσε για τους Δυτικοθεσσαλούς το πρώτο μεγάλο βήμα για την οικονομική ανόρθωση των προσφάτως απελευθερωμένων περιοχών.

Η διέλευση της γραμμής επί το πλείστον δεν αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα, καθόσον το έδαφος της Θεσσαλίας ήταν ομαλό, απαιτήθηκε όμως η κατασκευή πολλών μεταλλικών γεφυρών προκειμένου να διέλθει τα πολλά μικρά ή μεγάλα ποτάμια.

Μερικές από αυτές τις γέφυρες ήταν αληθινά έργα τέχνης, όπως η γέφυρα των Στεφανοσαίων (σημερινό Δροσερό) συνολικού μήκους 120 μέτρων που φωτογραφήθηκε και κυκλοφόρησε σε επιχρωματισμένη καρτ-ποστάλ από τον Στέφανο Στουρνάρα στις αρχές του 20ου αιώνα.

Ήδη από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα η γέφυρα και γενικότερα όλη η περιοχή αποτελούσε ευχάριστο προορισμό για τους νεαρούς τότε Τρικαλινούς που επιθυμούσαν μια μικρή «απόδραση» από το κέντρο της πόλης.

 

Από το αρχείο του Σωτήρη Κύρμπα

Σχετικές δημοσιεύσεις