Η αβάσταχτη γοητεία τού Ανορθολογισμού

Γράφει ο Χρήστος Λάππας πρώην δήμαρχος Τρικκαίων

 

– Η Παιδεία στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη

– Τι κρύβει η… πρεμούρα της κυβέρνησης για Ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

 

  • Η καθολική ψηφοφορία,
  • η δωρεάν Δημόσια εκπαίδευση,
  • η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για Όλους
  • και η κλιμακωτή φορολογία,

είναι οι τέσσερις πυλώνες της προόδου τού Ανθρώπου.

                                Τhomas Piketty,διακεκριμένος Γάλλος οικονομολόγος.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις προκύπτουν, από μια ορθολογική προσέγγιση της •Ιστορίας τού Ανθρώπου τού Thomas Piketty,στό ογκώδες βιβλίο του Κεφάλαιο και Ιδεολογία.

Ανεξάρτητα από τον προβληματισμό και τον βαθμό αξιοπιστίας, πού η ιδεολογικοπολιτική συγκρότηση του καθενός μας, υπονοεί ή επιβάλλει, στις παραπάνω διαπιστώσεις, δύσκολα μπορεί κανείς, καλοπροαίρετα να αρνηθεί, ότι εμπεριέχουν σοβαρά στοιχεία πραγματικότητας.

Είναι όμως παρούσες ,οι εν λόγω διαπιστώσεις, στην εποχή μας ,στην εποχή τού ενορχηστρωμμένου Ανορθολογισμού και πιο ειδικά με την ζώσα Κυβερνητική πραγματικότητα ,κι όχι με τον φαντασιακό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας;

Πενήντα χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, το παλλαϊκό αίτημα της πολιτικής συμμετοχής, βρίσκεται σε μεγάλη κρίση.

Στις τελευταίες εκλογές( Εθνικές και Αυτοδιοικητικές) οι μισοί, περίπου, Έλληνες δεν πήγαν να ψηφίσουν.

Παρά τίς θριαμβολογίες της Κυβερνητικής προπαγάνδας και τής Συστημικής-κι όχι μόνο-ενημέρωσης, για πολιτική ηγεμονία Μητσοτάκη, η ανάγνωση της πραγματικότητας περί άλλων τυρβάζει!!!.Μόνο το 22% τού εκλογικού σώματος ψηφίζει το κυβερνόν κόμμα, πού μέσα από το εκλογικό σύστημα ,διαμορφώνει όρους κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας .

Οι διαθέσεις της Κοινωνίας παραμένουν ,πλειοψηφικά αρνητικές, απέναντι στην Κυβερνητική δραστηριότητα και η Αξιοπιστία τού Πολιτικού Συστήματος οδηγείται προς τα Τάρταρα. Παρά την προσπάθεια των δημοσκοπήσεων ,για την διαιώνιση τού πολιτικού status, μέσα από τον ανήθικο ρόλο της αυτοεκπληρούμενης προφητείας(μέσα από την πρόθεση ψήφου επιδιώκουν  να προβάλλουν το παρόν-σε μέλλοντα Χρόνο),η Κοινωνία είναι καθηλωμένη στην έρημο της Μεταδημοκρατίας. Οι δημοσκοπήσεις -κάθε σταθμός και κάθε μήνα και δημοσκόπηση- εργαλιοποιούνται, ως το πρώτο βιολί του ενορχηστρωμμένου ανορθολογισμού.

Η Ιδιοκτησιοκρατική ελίτ(επιχειρήσεις και ΜΜΕ),αξιοποιεί στο έπακρο τον πολιτισμό της επικοινωνίας προς ίδιον όφελος (υπάρχουν δίς για μια χούφτα παραγωγών στο χώρο της ενέργειας, ενώ για τούς αγρότες ο πάτος του βαρελιού!!!).

Σε ότι αφορά την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εντελώς περιληπτικά, δεν υπάρχει άνθρωπος πού να  πιστεύει, ότι αυτή η Κυβέρνηση, θα ανορθώσει το καταρρέον ΕΣΥ, με αθλιότητες-τού τύπου, απογευματινά χειρουργεία με πληρωμή!!!.Διαμορφώνει ,γιατρούς πολλών ταχυτήτων και σύντομα θα παρακολουθήσουμε έναν ένδοιατρικό κανιβαλισμό ,απείρου κάλλους (Ούτε καν Αδώνιο κάλλος).Πρόκειται για κυνισμό, ούτε καν για ανορθολογισμό.

Πριν προχωρήσω στην επικαιρότητα των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ή μάλλον των ΝΠΠΕ(νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης) πού θα κινούνται στο χώρο τής Οικονομικής-επιχειρηματικής ελευθερίας τού Ευρωενωσιακού Δικαίου, κατά την γνωμοδότηση Βενιζέλου-Σκουρή και για να αποφύγουν τον σκόπελο της αντισυνταγματικότητας, όχι στο χώρο της Ακαδημαϊκής ελευθερίας και θα είναι ιδρύματα ,χωρίς ακαδημαϊκά δικαιώματα!!!,μία συμπερίληψη για την κλιμακωτή φορολογία και τον ενορχηστρωμένο μύθο των trickle down economics ή καλύτερα για την εγχώρια εφαρμογή τού Θατσερισμού-Ρηγκανισμού (βλ. και Reganomlcs).Κι αυτό γιατί η όποια απάντηση για το , τί Πανεπιστήμια θέλουμε, δεν είναι ανεξάρτητη από τη βασική προϋπόθεση της Κρατικής Χρηματοδότησης(γιατί ως γνωστόν –με… ορδές δεν βάφονται αυγά-ούτε άν δεν απαντήσουμε στο βασικό πολιτικό ερώτημα.

Θέλουμε μια Κοινωνία με οικονομία της Αγοράς ή μια Κοινωνία της Αγοράς;

Αυτό κ. Μητσοτάκη (το Σκανδιναβικό μοντέλο, είναι σταυρόλεξο !!!)καί κ.Πιερακκάκη(είμαστε η μόνη Χώρα,μαζί με την Κούβα-από όσα γνωρίζω καί η Γαλλία δέν έχει ιδιωτικά Πανεπιστήμια, έχει ιδιωτικές τεχνικές Σχολές!!) δέν απαντάται μέ χαμηλής ποιότητας σοφίσματα.

Και η χρηματοδότηση τού Κοινωνικού Κράτους(Παιδεία, Υγεία καί Περίθαλψη) δεν μπορεί να προκύψει από την φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης, πού παίρνει λίγα από τούς πολλούς και δίνει πολλά σε λίγους(ο ωραιοποιητικός μύθος των trickle down economics).καί τί δεν είδαμε στήν εγχώρια εφαρμογή του !!.

Μείωση της φορολογίας μερισμάτων(στό 5% το χαμηλότερο στήν Ευρώπη!),κατάργηση του ΕΝΦΙΑ γιά τις μεγάλες περιουσίες, αύξηση τού αφορολόγητου στις γονικές παροχές, μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων(από τό 28% στό 22%),και βεβαίως-βεβαίως, παραμονή του ΦΠΑ στα υψηλά επίπεδα τού 24%γιά τά περισσότερα προϊόντα(δέν πέφτει ο πληθωρισμός κ. Μητσοτάκη μόνο μέ επισκέψεις στα super market).

Τοιουτοτρόπως(όπως λέγανε οι καθαρευουσιάνοι),τά δημόσια έσοδα ανέρχονται στό 39% τού ΑΕΠ στη Χώρα μας( στίς αναπτυγμένες χώρες στο 40%),αλλά οι έμμεσοι φόροι είναι στό 17.1% τού ΑΕΠ καί οί άμεσοι στό 9.3%(στο 13.4% καί 13.3% ο αντίστοιχος μ.ο. στίς χώρες της Ε.Ε.).

Ούτως εχόντων τών πραγμάτων, πώς θα αναβαθμίσετε το Δημόσιο Πανεπιστήμιο κ. Πιερακκάκη,μέ 14 εκ. αύξηση στόν προϋπολογισμό τού 2024;

Τελευταίο και καταϊδρωμένο τό ζήτημα της Εκπαίδευσης και ειδικότερα ο νόμος γιά τα ιδιωτικά(και κερδοσκοπικά )ΑΕΙ.

Στό δημόσιο διάλογο κυριάρχησε το πρόβλημα τής νομιμότητας ή της νομιμοφάνειας των Ιδιωτικών ιδρυμάτων( η περίφημη συνταγματικότητα ή όχι τού νομοσχεδίου).

Είναι όμως ο αριθμός, τό πρωτεύον και υπέρτερο πρόβλημα ή η ποιότητα ,τό καλό δηλ. πανεπιστήμιο;

Ας δούμε κάποια δεδομένα:

Στην Ελλάδα έχουμε 25 πανεπιστήμια(24 ΑΕΙ και ένα ΤΕΙ) αριθμός υψηλός γιά τα πληθυσμιακά μας δεδομένα.

Τό ποσοστό των φοιτητών/πληθυσμό διαμορφώνεται στό 7.14%.στήν ΕΕ ο μέσος όρος βρίσκεται στο 3.9%.

Τό ποσοστό τών αποφοίτων/φοιτητών στήν Ελλάδα είναι στό 9.17% ενώ στην Ευρώπη είναι στό 24.5%.(έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού, οικονομικοί και κοινωνικοί λόγοι, η φετιχοποίση του πτυχίου, η διαπίστωση της αναντιστοιχίας με την αγορά εργασίας κ.λπ.)

Το ποσοστό ανεργίας των πτυχιούχων, στην Ελλάδα, κυμαίνεται περίπου στό 16.8% ενώ στή Ευρώπη-28,στο 4.5%.(2019).

Τό 23.9% των αποφοίτων ΙΕΚ, είχαν ήδη καί πτυχίο ΑΕΙ (ο θρίαμβος του επαγγελματικού προσανατολισμού!!!).

Αριθμός διδασκόντων/φοιτητή στην Ελλάδα 1/44.4,στην Ευρώπη1/13.2.

Χρηματοδότηση στην Χώρα μας 2360 €/φοιτητή στην Ε.Ε.11700 €/φοιτητή.

Το σοκαριστικό ,σε μελέτη τού Ο.Ο.Σ.Α ,19% των αποφοίτων ΑΕΙ υπολείπονται σε δεξιότητες(μαθηματικά, κατανόηση κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο),ενώ το αντίστοιχο στην Εσθονία<5% και στην Τσεχία<2%.

Μού έκανε, ιδιαίτερη εντύπωση στην μελέτη του Ο.Ο.Σ.Α ,ότι οι γεννηθέντες στη δεκαετία τού 50 υπολείπονται ,από όσους γεννήθηκαν στή δεκαετία του 80,κατά  6 μονάδες ,όταν στίς άλλες χώρες του Ο.Ο.Σ.Α η διαφορά είναι στίς 29 μονάδες.

Η χρηματοδότηση της Παιδείας στην Ελλάδα είναι στο 2.8% τού ΑΕΠ, ενώ ο μ.ο. στην Ε.Ε. στό 5.5%.

Από τα παραπάνω αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα ,ότι χρειαζόμαστε καλίτερα πανεπιστήμια και γιά νά γίνει αυτό ,πολύ καλίτερη χρηματοδότηση.

Αν είναι έτσι ,από πού προκύπτει η πρεμούρα της Κυβέρνησης, νά φέρει άρον-άρον-ένα νομοσχέδιο, αμφιβόλου συνταγματικότητας; Σύμφωνα μέ την Επιστημονική Επιττροπή της Βουλής, η συνταγματικότητα του θά κριθεί στά Δικαστήρια, η πλειοψηφία των συνταγματολόγων θεωρεί  την αντισυνταγματικότητα προφανή, ενώ ο πρ. Υπουργός καί σύμβουλος Επικρατείας Γιώργος Κουυβελάκκης ξυφουλκεί κατά των Νομικών «πού χρησιμοποιούν την τέχνη τους, ώστε νά καταστεί η παραβίαση του Συντάγματος νομιμοφανής».

Τί άλλαξε ξαφνικά, όταν τό θέμα των Ιδιωτικών πανεπιστημίων, σέρνεται από την δεκαετία τού 90;

Η πληροφορία στό διαδίκτυο ,πού δεν έχει διαψευσθεί, ότι μεγάλο funds-πού δραστηριοποιείται στην ανώτατη εκπαίδευση στην Κύπρο, έχει ήδη αγοράσει ακίνητο στο αεροδρόμιο ,γιά την δημιουργία Ιατρικής Σχολής, φαίνεται νά είναι ακριβής.

Προσπερνώ την συμπλεγματική Κυβερνητική προσέγγιση-μόνο εμείς και η Κούβα-,δυό λόγια ,γιά το επιχείρημα -δεν θά φεύγουν τα παιδιά μας στό εξωτερικό .

Τα παιδιά θά εξακολουθούν νά φεύγουν στό εξωτερικό ,γιά μεταπτυχιακές σπουδές, διδακτορικά και σχολές αυξημένες ζήτησης(Ιατρική ,Νομική, πληροφορική κ.λπ) όπως θά φεύγουν από την Ελληνική Περιφέρεια, από σχολές μειωμένης ζήτησης στήν αγορά εργασίας. Ποιός κάτοικος του Λεκανοπεδίου θά επιλέξει, μία Σχολή στήν Περιφέρεια, όταν μέ το ίδιο περίπου κόστος(δίδακτρα)θά μπορεί νά πηγαίνει ,σέ μιά «καλίτερη» σχολή στο Λεκανοπέδιο, αλλά ιδιωτική;

Αλλά μιά καί κ.ο Υπουργός ,αρέσκεται στό τί γίνεται σέ άλλες χώρες, γιατί τα φημισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού δέν έχουν παραρτήματα σέ άλλες χώρες, εκτός από χώρες που ρέουν πετροδολάρια ;

Από πού πηγάζει η αίσθησή τους ότι θά έρθουν στη χώρα μας; Μήπως κάνουν την επιθυμία τους πραγματικότητα ή μήπως κάτι άλλο πιό διαβλητό ;

Η ζωή σύντομα θά μας δείξει τί συμβαίνει και η Κοινωνία θά βιώσει την αβάσταχτη γοητεία του ανορθολογισμού .

Αλλά όπως έλεγε κι ο Βάρναλης, πάντα ευκολόπιστος και πάντα προδομένος.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις