Ο ΑΡΟΥΡΑΙΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΝΟΜΩΝ

Γράφει ο Δρ. Κώστας Πατέρας. D. Ed., M. Ed., Ph.D.

 

O μεγάλος φιλόσοφος Πλάτων (427-347π.Χ.) στο έργο του «Πολιτεία», που γράφτηκε γύρω στα (380) και ολοκληρώθηκε γύρω στα (374π.Χ), που ονομάζεται και έργο «Περί Δικαίου», προσπαθεί να στηρίξει ένα τέλειο πολιτικό σύστημα.

Έτσι έγραψε για μια ουτοπική Πολιτεία την «Καλλίπολη», με κυβερνώντες τους φιλοσόφους και τους βασιλείς.

Το ότι γίνεται λόγος για Δικαιοσύνη και για ατομική ευτυχία, για τα κοινά σημεία ανάμεσα στην ψυχή του ανθρώπου, την πόλη και για την δομή της κοινωνίας είναι κάτι που φέρει το έργο αυτό στην κορυφή των φιλοσοφικών κειμένων.

Ούτε λίγο ούτε πολύ γίνεται λόγος για την Δημοκρατία, που είναι το καλύτερο πολίτευμα, παρά τις δομικές αδυναμίες και τις λειτουργικές δυσκολίες, που παρουσιάζει, από άλλες μορφές διακυβέρνησης.

Πάντως από αρχαιοτάτων χρόνων για την Δημοκρατία ακούστηκαν λόγια όχι τόσο κολακευτικά, γιατί οι εκάστοτε κυβερνώντες, περνούσαν και περνούν τις δικές τους γραμμές.

Γράφει ο μεγάλος ιστορικός Θουκυδίδης ότι «λόγω μεν δημοκρατία, έργω δε η του πρώτου ανδρός αρχή» δηλ. «στα λόγια έχουμε δημοκρατία. Στην ουσία, όμως, κάνει ό,τι θέλει αυτός που κυβερνά».

Αυτό το στυλ της Δημοκρατίας συνεχίζεται μέχρι σήμερα και θα υπάρχει όσο υφίσταται ανθρώπινη ζωή.

Στις μέρες μας υπάρχουν γεγονότα που ξεθωριάζουν την Δημοκρατία και την υπονομεύουν, παρά την μεγάλη της αξία.

Το θέμα των υποκλοπών, που ξέσπασε ως κεραυνός «εν αιθρία», δυσαρέστησε πολύ την πλειοψηφία των πολιτών και έγινε αφορμή να γραφούν πολύ πικρά σχόλια, ξένων Μ.Μ.Ε., για τον Πρωθυπουργό της χώρας μας.

Η επιτροπή, που στήθηκε στη Βουλή, για να ερευνηθεί το θέμα, τα … πλάκωσε όλα και μάλλον ήταν «στάχτι στα μάτια του κόσμου».

Σε μια Δημοκρατία δεν λέγεται ποτέ αυτό που είπε ο υπουργός Στέλιος Πέτσας ότι «όποιος δεν προσαρμόζεται πεθαίνει» γιατί η πολιτεία πρέπει να ενδιαφέρεται για την Ζωή και την Υγεία των πολιτών.

Η μελέτη Θεοδώρου Λύτρα αποδεικνύει ότι το Ε.Σ.Υ έχει καταρρεύσει, ότι δεν υπάρχουν Γιατροί και Νοσηλευτές και το 97,7% από τους ασθενείς με κορωνοϊό, που έμπαιναν στις εκτός Μ.Ε.Θ., Μ.Ε.Θ., δηλ στους διαδρόμους, έχασαν την ζωή τους.

Στον τομέα της Υγείας έχουμε μια τραγωδία χωρίς τέλος και η κυβέρνηση… βουλιάζει στις εγκληματικές ευθύνες.

Βέβαια η «κλεπτοκρατία» στη χώρα μας καλά κρατεί. Όσα δε περισσότερα κλέψεις ή όσα περισσότερα δώσεις για … Λάδωμα, γιατί τα … γρανάζια του … κράτους, αν δεν τα λαδώσεις χαλάνε, τόσο πιο ανώδυνα θα αποφύγεις από τις δαγκάνες της Δικαιοσύνης.

Έτσι κάπως ήρθε η παραγραφή του λαδώματος που έκανε η Siemens για όλους τους κατηγορούμενους με ευθύνη της Δικαιοσύνης, της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα … Μαύρα Ταμεία της Γερμανικής Siemens έγιναν «Λευκά Περιστέρια» και οι κατηγορούμενοι Χριστοφοράκος και ΣΙΑ μεταβλήθηκαν σε εντιμότατους πολίτες… αλλά με παραγραφή.

Δυστυχώς ήταν, για την μεγαλύτερη μερίδα της κοινωνίας, μια μαύρη σελίδα τόσο για τον θεσμό της Δικαιοσύνης όσο και για τα πολιτικά κόμματα.

Έχουν άδικο οι πολίτες που λένε πως «όλοι τους είναι το ίδιο»;

Σε μια πραγματική Δημοκρατία δεν γίνονται ποτέ «οι φτωχοί φτωχότεροι και οι πλούσιοι, πλουσιότεροι».

Οι κερδοσκόποι δημιουργούν ένα οικονομικό εφιάλτη και οι πολίτες αδυνατούν να παρακολουθήσουν την Ακρίβεια και την Αισχροκέρδεια, που σκεπάζει όλη την κοινωνία.

Με πληθωρισμό 12,1% «μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά».

Η επιδοματική πολιτική ούτε ανάπτυξη δημιουργεί ούτε θέσεις εργασίας φέρει και φυσικά δεν είναι Δημοκρατική τακτική αλλά καθεστωτική.

Δυστυχώς η συμπεριφορά αυτή είναι το «Όπιο του Λαού».

Όλοι μας θέλουμε Δημοκρατία αλλά με ΝΟΜΟ και όχι ψευδοΔημοκρατία που εφαρμόζει ο Ερντογάν στη Τουρκία.

Είχε άδικο ο Αντιπρόεδρος της Γερμανικής Βουλής, Βολφγκανγκ Κουμπικι, που αποκάλεσε τον Νεοοθωμανικό Σουλτάνο «Αρουραίο της υπομονής»;

Με αυτά και μ’ αυτά έγιναν τα Πανεπιστήμια χώροι για εμπόρους ναρκωτικών και για εγκληματικές συμμορίες.

Αυτό που έλεγε ο Σωκράτης για την Παιδεία ότι «η Παιδεία καθάπερ ευδαίμων χώρα πάντα τ’ αγαθά φέρει» μάλλον έχει ξεχασθεί από  όσους μας κυβερνούν.

Δυστυχώς η Δημοκρατία ΞΕΘΩΡΙΑΖΕΙ.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις