Χωρίς τρένα η Θεσσαλία μέχρι το 2026 και βλέπουμε…

Μεγάλο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής είναι κατεστραμμένο από την

κακοκαιρία και χρήζει αποκατάστασης

 

Χωρίς τρένα θα παραμείνει η Θεσσαλία έως το 2026, υπολογίζει ο υφυπουργός

Υποδομών και Μεταφορών. Θα απαιτηθεί μια διετία για την αποκατάσταση του

κατεστραμμένου από την κακοκαιρία τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη

Θεσσαλία, παραδέχτηκε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και

Μεταφορών Νικόλαος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη

Βουλή.

Αναφερόμενος στην αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της

Θεσσαλίας, είπε ότι «μιλάμε για πλήρη ανάταξη-ανακατασκευή της γραμμής της

ηλεκτροδότησης και πλήρη επανατοποθέτηση όλων των συστημάτων εξαρχής».

Σύμφωνα με τον Ν. Ταχιάο «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει

αυτή η αποκατάσταση. Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του

  1. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε

πλήρη έκταση». Όσο για το θέμα των αποζημιώσεων, είπε ότι προς το παρόν, δεν

έχει εγερθεί οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του ελληνικού Δημοσίου για το

συγκεκριμένο λόγο. Νομικά πρόκειται για ανώτερη βία, που αυτή τη στιγμή δεν

θεμελιώνει αιτήματα αποζημίωσης.

Επισήμανε μάλιστα, ότι «οι σχετικές χρηματοδοτήσεις από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα

CEF (Connecting Europe Facilities) θα υπάρχουν μέχρι το τέλος του 2024. Στη

συνέχεια, το έργο θα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα των δημοσίων

επενδύσεων και δυστυχώς αυτές οι καθυστερήσεις μας οδήγησαν στο ότι θα

χρειαστεί να αντλήσουμε πόρους και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Παρόλα αυτά, είναι απόλυτος εγγυημένο ότι (το έργο) θα γίνει, και, σε κάθε

περίπτωση, δεν υπάρχουν τεχνικά ή άλλα προβλήματα που κωλύουν την πρόοδο

του συγκεκριμένου έργου.

 

Δ. Π.

Σχετικές δημοσιεύσεις